
Οι μεγάλοι οίκοι εντάσσουν με πάθος τα του γάμου στις σχεδιαστικές τoυς δραστηριότητες επιβεβαιώνοντας τελικά ότι…ο γάμος είναι μόδα.
Η Σοφία Κοκοσαλάκη σχεδιάζει έτοιμα νυφικά από το 2000, τότε που άνοιξε το ατελιέ της στο Λονδίνο. Η τυχαία συνάντηση της με την Natalie Massenet - ιδρύτρια του Net - a- Porter με την online μπουτίκ νυφικών - το 2011 έπεισε την Κοκοσαλάκη να μην περιοριστεί στις ready-to-wear σειρές.
Δύο χρόνια αργότερα, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 67% στην αγορά νυφικών, στην οποία φυσικά συνέβαλαν οι δημιουργίες της Κοκοσαλάκη. Η ίδια η σχεδιάστρια, μάλιστα, παραδέχεται ότι ο σχεδιασμός νυφικών ταιριάζει καλύτερα στο πρόγραμμά της και είναι πιο εύκολο να διαχειριστεί ως μια επιχείρηση. «Δεν θα μπορούσα να με συγκρίνω με τον Alaia, αλλά αυτή η διαδικασία μου προσφέρει μια ελευθερία. Δεν χρειάζεται να ανησυχώ για το ημερολόγιο της μόδας, και δεν πρέπει να δείχνω τόση αφοσίωση στις εκάστοτε τάσεις κάθε εποχής».
Η αλήθεια είναι ότι πριν από είκοσι χρόνια, ένας σχεδιαστής σαν την Κοκοσαλάκη δεν θα άγγιζε το νυφικό. Όλα άρχισαν να αλλάζουν όταν εξέχουσες κυρίες της κοινωνίας άρχισαν να απευθύνονται στους σχεδιαστές με τους οποίους είχαν φιλικές σχέσεις να ράψουν τα νυφικά τους. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Carolyn Bessette η οποία το 1996 ζήτησε από το στενό φίλο της Narciso Rodriguez να δημιουργήσει το φόρεμα που φόρεσε για να παντρευτεί τον John F. Kennedy Jr , εισάγοντας τον μέχρι τότε άγνωστο σχεδιαστή στο επίκεντρο της μόδας.
Ακόμη πιο ιδιαίτερη είναι η περίπτωση της Alice Temperley, η οποία φόρεσε επίσης ένα φόρεμα ειδικά σχεδιασμένο για την περίσταση σχεδιασμένο από…την ίδια! «Ο γάμος μου με τον Lars von Bennigson παρουσιάστηκε στη βρετανική Vogue το 2002 και είχαμε πάρα πολλά μηνύματα ενδιαφέροντος από γυναίκες που ετοιμάζονταν να παντρευτούν. Τα φορέματα μου - τρία έιχα φορέσει - είχαν κάνει θραύση». Το 2006, ξεκίνησε μια ολοκληρωμένη συλλογή νυφικών και συμμετέχει στην εβδομάδα μόδας με νυφικά της Νέα Υόρκη δύο φορές το χρόνο.
Στις ΗΠΑ, η αγορά του γάμου άγγιξε τα 48 δισεκατομμύρια δολάρια το 2012, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2013 που δημοσιεύθηκε από την εταιρεία We Connect Fashion, με το 16% του budget να επενδύεται στα νυφικά και τελικά να μιλάμε για συνολικά έσοδα 7.700 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως που μοιράζονται οι σχετικές επιχειρήσεις.
Τα τελευταία χρόνια, πολλοί οίκοι με pret-a-porter σειρές, άδραξαν την ευκαιρία και ξεκίνησαν τη σχεδίαση συλλογών νυφικού, μεταξύ των οποίων οι Giambattista Valli , Lanvin , Matthew Williamson , Naeem Khan , Oscar de la Renta. Και αν και δεν έχουν ολοκληρωμένες συλλογές, οι οίκοι Nina Ricci, Valentino και Roland Mouret έχουν σχεδιάσει τα δικά τους ξεχωριστά νυφικά.
Η Caroline Burstein του οίκου Browns, η οποία ξεκίνησε τη σειρά Browns Brides το 2004, επισημαίνει την μεγάλη συνεισφορά σε αυτό το ρεύμα και της Vera Wang. «Σήμερα, υπάρχει ένα φόρεμα για κάθε νύφη. Κάθε γυναίκα μπορεί να εκφραστεί και δηλώσει την προσωπικότητα της μέσα από το νυφικό που θα επιλέξει».
Σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία, ο κόσμος των νυφικών παραμένει ο πιο κερδοφόρος. «Πάντα θα υπάρχουν νέες νύφες που θα ψάχνουν κάτι ξεχωριστό για την ξεχωριστή τους ημέρα» επιβεβαιώνει η Temperley. Και η αλήθεια είναι ότι ακόμη και γυναίκες που δεν ξοδεύουν χρήματα για την απόκτηση επώνυμων, in fashion ρούχων για το νυφικό τους θα ξοδέψουν όσα περισσότερα μπορούν για να αποκτήσουν το νυφικό των ονείρων τους.
Ο Alex Bolen, διευθύνων σύμβουλος του Oscar de la Renta , λέει ότι αν και το νυφικό καλύπτει ένα σχετικό μέρος της δραστηριότητας του οίκου - περίπου 5% των συνολικών εσόδων - « ωστόσο, παραμένει ο καλύτερος τρόπος να συστηθούμε στις νεότερες ηλικίες». Ο ίδιος, επίσης, αποκαλύπτει ότι κάθε χρόνο σημειώνεται αύξηση 30% στις πωλήσεις νυφικών με την υπογραφή Oscar de la Renta.
Ο Brian Beitler, υπεύθυνος marketing του οίκου David Bridal, γίνεται ακόμη πιο σαφής: «Ακόμη και η πιο συντηρητική πελάτισσα θα δείξει μεγάλο ενδιαφέρον στο να βρει τρόπους να ξεχωρίσει στο γάμο της, να ανακαλύψει αυτό που θα κάνει την διαφορά: φόρεμα, αξεσουάρ, κόσμημα, χτένισμα…».
Το συμπέρασμα είναι, λοιπόν, ότι οι σχεδιαστές προσφέρουν πλέον τα πάντα σε μια μέλλουσα νύφη. Και κάθε γυναίκα μπορεί να έχει άποψη για το πώς θα είναι, για το πώς η εμφάνιση της θα αποτελέσει συνέχεια της προσωπικότητας της.
πηγή: businessoffashion.com
:in.gr